środa, 10 lipca 2013

the white queen - nowa produkcja telewizyjna na podstawie książki

filmweb.pl

W moim kalendarzu telewizyjnym pojawiła się nowa produkcja. Nawet nie wiedziałam, że będą ekranizować książkę Philippy Gregory. Czytałam ją bodajże w zeszłym roku, jakoś tak. Bardzo mi się podobała. Mam wrażenie, że dużo Dziewczyn czytało, nie wiem czy to ze względów na ekranizację jej innego dzieła, czy po prostu nas ciągnie do Anglii tamtego okresu. Coś się dzieje w kontekście historycznym, trochę miłości, ale przede wszystkim wola walki i przetrwania. Trudno było być kimkolwiek w tamtych czasach.

Jest też kilka innych książek autorki, na które mam ochotę. Obawiam się, że w mojej zaściankowej filii biblioteki ich nie znajdę, ale będę poszukiwać. Przede wszystkim The Red Queen, której nie wyobrażam sobie kibicować, ale na pewno dotknie mnie jej historia as well.
Nie wiem jak czytać - chronologicznie czy jak popadnie ;) Muszę najpierw zdobyć te tytuły. Zobaczymy.

W związku z powyższym, dzisiaj polecam Wam The White Queen - zarówno książę, jak i serial. Najpierw przeczytajcie książkę :) Lubicie tego typu literaturę?

Kilka linków:

Pozdrawiam serdecznie!
Stri

Ps. Dzisiaj jest trochę chłodniej, ale czy to coś zmienia..



22 komentarze:

  1. Bardzo lubię i książki i seriale o tej tematyce :) Dzięki za polecenie :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak myślałam, że może Cię ta informacja zainteresować.. ;)
      :*

      Usuń
  2. A wiesz nie znam tego, ale sprawdzę na pewno. Zainteresował mnie spot :D

    Muzycznie - dobrze wiedzieć, że ktoś jest w 'samym muzycznym miejscu' :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzadko oglądam trailery, ale na pewno jest fajny :)

      Usuń
  3. Uwielbiam tego typu seriale i do tej pory wracam do Tudorów, którzy dla mnie byli genialni.

    Jeśli chodzi o The White Queen to zatrzymałam się jakoś na pierwszym odcinku, ale w tym tygodniu nadrobię te kolejne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiedziałam wiedziałam, że i czymś zapomniałam. Miałam obejrzeć Tudorów w końcu!
      Ostatnio wciągnął mnie The Borgias i nadal przeżywam :)

      Usuń
    2. Sama byłam urzeczona The Borgias i niesamowicie mi smutno, że więcej nie zobaczę Cezara :/

      Usuń
  4. A The Borias szkoda,że skończyli.White Quenn mam zamiar obejrzeć,szczególnie dla młodego Ironsa.w mojej biblio tego nie mają,ale może sprowadzą nigdy nie wiadomo.szczególnie jak ma się dobre układy z panią bibliotekarką.
    no u nas chłodniej i można lepiej oddychać,nawet trochę popadało.
    Pozdrowienia Gabriela

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gabrielo, dajesz mi nadzieję. Tutaj gorąco i komary gryzą jak szalone! Deszcz przyniósłby ulgę.
      Ooo tak, dobre układy to postawa :)

      Usuń
    2. u nas czyli między Szczecinem a Gorzowem Wlkp. jest ok 20*C lekki wietrzyk i całkiem przyjemne powietrze:-) Gabriela

      Usuń
    3. W Często troszkę wieje, ale stopni to jest tak z 24..

      Usuń
  5. nie czytałam. mówisz, że warto?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To szybka książka. Przyjemna i lekko napisana. Ja przeczytałam w weekend z tego co pamiętam..

      Usuń
  6. A akurat szukałam czegoś nowego do obejrzenia po tym jak skończyłam oglądać (genialny) Broadchurch i The Little Dorrit. Uwielbiam seriale kostiumowe właśnie w takim klimacie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Broadchurch wiem, sama pytałam o nim na blogu. Zrobił na mnie duże wrażenie.
      The Little Dorrit zbadam.
      Pozdrawiam!

      Usuń
  7. Nie znam ale sprawdzę gdy już przeczytam kroniki wampirów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że nie będziesz zawiedziona.

      Usuń
  8. lubię tego typu filmy, książki też:P jedną z nich kupiłam teściowej na święta i jej się podobała również

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dobry znak, ja też lubię kupować Bliskim książki, ale nie każdy lubi. Wiadomo.

      Usuń
  9. Odpowiedzi
    1. Ja również :D Co oglądałaś fajnego, podsuniesz mi coś?

      Usuń

Dziękuję za Twój komentarz, wszystkie bardzo mnie cieszą! Jednak te, zawierajace autoreklamę będą usuwane. Jeśli chcesz mnie zaprosić do siebie - poświęć kilkanaście sekund i napisz na strilinga@gmail.com

Pozdrawiam i życzę miłego dnia, wieczoru lub nocy ;)

i hope you will also like

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...