niedziela, 17 sierpnia 2014

sos czosnkowy z ogórkiem kiszonym

Cześć Dziewczyny,

Opowiem Wam dzisiaj jak robię ogórkowy sos czosnkowy. Sprawdza się idealnie jako sos do mięs albo frytek albo jako dip do chipsów czy innych wynalazków. Jest prosty, szybki (można jeść od razu, choć najlepiej jest schłodzić) i tani.



Ja lubię sos czosnkowy typu siara, ale czasami lepiej pasuje coś mniej zobowiązującego. Ogórek kiszony to moje ulubione warzywo w wersji kwaśnej, więc połączenie czosnku i ogórków kiedyś musiało się wydarzyć.

Ja użyłam: kilku ząbków czosnku (im więcej tym lepiej sasasa), 3-4 ogórków kiszonych (najlepsze są małe, ale duże też są OK. Im więcej soku w ogórkach tym bardziej ciekły ostateczny produkt), koperku, pietruszki, jogurtu bałkańskiego, śmietany (wtedy to chyba była łyżeczka 12%, ale przecież 30% też może być;), majonez winiary, sól, pieprz i pewnie coś jeszcze o czym zapomniałam, ale teraz to już i tak za późno.

Zachęcam do eksperymentowania.

Co robimy? Jeśli mamy blender można wszystko od razu zblendować, ale nie trzeba aż tak upraszczać tej pięknej czynności, jaką jest przygotowanie sosu. Można zatem obrać i pokroić albo przecisnąć czosnek, pokroić ogórki w kosteczko-paseczki, posiekać koperek i pietruszkę, wyjąć bazę z lodówki i przystąpić. Jeśli lubicie śmietanę, a nie lubicie jogurtu bałkańskiego albo greckiego albo majonezu - dajcie to, co lubicie. Ja przeważnie w lodówce mam wszystko, więc dodaję trochę każdego elementu bazowego. Nie lubię sosu czosnkowego na samej śmietanie, wychodzi trochę za tłusty (moim zdaniem). Dla osób w ogóle unikających nabiału proponuję zamienniki albo najzwyczajniej w świecie wodę i olej/oliwę.

Najlepiej byłoby gdyby po wymieszaniu/zblendowaniu sos leżakował w lodówce kilka godzin, nawet całą noc. Ja uwielbiam, zawsze wyjadam łyżeczką, a później jestem czosnkowa #onomnomnom.

Smacznego!
Stri

6 komentarzy:

  1. Uwielbiam takie wynalazki! Czosnek mogłabym jeść codziennie i do wszystkiego, pychotka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. nie lubie koperku ani pietruszki ale w sumie podalas mi pomysl na to zeby dodawac ogorka do dipu i bedzie mialo to inny,ciekawy smak. ja tez lubie im wiecej czosnku tym lepiej :D

    OdpowiedzUsuń
  3. nie znoszę pietruszki i koperku, ale reszta zdecydowanie wpada w me gusta smakowe. i teraz mam ochotę zjeść, z frytkami :D

    OdpowiedzUsuń
  4. świetny przepis, niestety ja nie mogę nabiału , ciekawe czy z samego majonezu nie będzie za tłuste , coś jak sos tatarski , nabrałam smaku na eksperyment w kuchni

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę jutro zrobić. Koniecznie :)
    Lubię też klasyczny sos tatarski ♥

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz, wszystkie bardzo mnie cieszą! Jednak te, zawierajace autoreklamę będą usuwane. Jeśli chcesz mnie zaprosić do siebie - poświęć kilkanaście sekund i napisz na strilinga@gmail.com

Pozdrawiam i życzę miłego dnia, wieczoru lub nocy ;)

i hope you will also like

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...