wtorek, 19 sierpnia 2014

tv time with stri #6 | dreamworks, disney, klasyka kina podróżowanie w czasie z rachel mcadams i filmowe plany na sierpień

Dobry wieczór,
Czas na post, w którym piszę o tym, co oglądałam.

Zaprzestałam właściwie oglądania seriali kilka miesięcy temu, zamiast nich były przez jakiś czas mecze (jestem fanką piłki nożnej). Później były już tylko KOTY, a teraz powoli wracam. Poza tym było za gorąco na oglądanie czegokolwiek. Nie wiem jak Wam, ale mnie lato (jakże filmowe) kojarzy się z chłodnymi salami (krakowskich) kin. Teraz nie mam za bardzo wyboru, tutaj na mojej wsi z tramwajem jest tylko Cinema City i małe kino studyjne z ograniczonym repertuarem. Nie dissuję, po prostu zauważam. Chyba nigdy Wam nie mówiłam, ale rozważałam filmoznawstwo. Zaczęłam nawet przebywać z ludźmi z tych studiów, żeby poczuć klimat. Nie zapomnę jak oglądaliśmy razem Escape from Alcatraz na rzutniku u kolegi w mieszkaniu i była kupa śmiechu. To jeszcze było za czasów zawierania znajomości i wychodzenia z domu w celach towarzyskich, a nie tylko ściśle kulturalnych. Jestem introwertykiem, kiedyś Wam pokazywałam obrazek poglądowy.

Chciałabym obejrzeć różne rzeczy. Robiłam podejście do japońskiego kina kilka razy w ciągu ostatnich tygodni i jakoś nie mogłam. Może mam ochotę na Kusturicę..? Pomyślałam, że całkiem sensownym pomysłem będzie odkopanie mojej listy na filmweb.pl. Na liście znajdują się tytuły, których jeszcze nie widziałam i chcę zobaczyć lub widziałam i chcę obejrzeć ponownie.

Wybrałam pięć i przymierzam się do pierwszego seansu dzisiaj. Najpierw jednak opowiem Wam co udało mi się zobaczyć przez ostatnie kilka tygodni i czego mi się nie udało, bo to też jest ważne.


Grace of Monaco z Nicole Kidman, przepiękne kostiumy, nawet fajne zdjęcia. Muszę przeczytać coś na temat Grace Kelly (i obejrzeć), jestem ciekawa. Do kina wybrałyśmy się z Mamą, więc to też było super. Rzadko wychodzimy razem. W październiku chciałabym Ją zabrać do teatru. Trzymam kciuki, żeby się udało.


Rise of the Guardians to animowany film twórców Shreka i Madagaskaru. Jest tak samo dobrze zrobiony, ale inny. Ma własną osobną historię (żadnych ogrów i zwierząt z zoo), efekty specjalne i zakończenie przynoszące ukojenie w tym popieprzonym świecie. Polecam ludziom z dziećmi i bez. Nie mam pojęcia co dzieci oglądają, pewnie aplikacje na tablecie. Mam nadzieję, że nikogo nie uraziłam.


How to Train Your Dragon 2 przepłakałam prawie cały, totalnie wzruszająca historia przyjaźni, miłości i walki z przeciwnościami losu. Zacznijcie od jedynki, w przyszłości nastąpi trójka. Tylko jeśli lubicie DreamWorks, inaczej Wam się nie spodoba.


Suits, sezon czwarty. Wracam do tego serialu z przyjemnością odkąd pierwszy raz go obejrzałam. Mocną stroną produkcji jest muzyka.


Transcendence oceniłam na filozoficznej płaszczyźnie, film przedstawia ideę bardzo bliską mojemu sercu. Rozmawialiśmy o tej produkcji ze znajomymi przy piwie. Padły bardzo ostre komentarze pod względem samego scenariusza i zastanawiam się komu (oprócz mnie) ten film się spodoba. Dajcie znać, jestem ciekawa.

[#byłotakźleżenawetniemazdjęcia]

A Million Ways To Die In The West to taki absurd bez klasy. Jeśli miała to być szydera to nie wyszło. Jeśli miała to być szydera bez formy i klasy to nie wiem po co. Wymiękłam po 30 minutach, nie dało się.


The Other Woman to komedia o kobietach, której normalnie bym nie obejrzała, bo ja raczej nie oglądam zbyt często takiego kina. Tym razem mi się podobało i sama sobie jestem wdzięczna, że się zdecydowałam. Było dużo śmiechu i takich momentów #truestory. Nie będę sięgać do moich życiowych doświadczeń, ale powiem Wam tylko, że scenariusz nie jest totalnie od czapy.


Some Like It Hot to klasyk. Oglądaliście, prawda?


Saving Mr. Banks obejrzałam już dawno, ale nie pamiętam czy mówiłam Wam o tym filmie. Filmweb pisze tak: Oparta na prawdziwych wydarzeniach opowieść o powstawaniu "Mary Poppins" i burzliwych relacjach Walta Disneya z autorką P.L. Travers, które niemal doprowadziły do klęski tej produkcji. Faktycznie o tym jest ten film, choć nie wiem jak było naprawdę. Polecam przeczytać, ale obejrzeć też można :)


About Time. Jest coś w filmach o podróżowaniu w czasie, w których występuje Rachel
McAdams. Tylko tyle, aż tyle. Romantycznie, bardzo fajnie.

[gładkie przejście do filmów, które chcę zobaczyć]

1. The Lunchbox
2. Cracks
3. Et Maintenant On Va Ou
4. Rsasa taycheh
5. Only Lovers Left Alive

Widziałyście? Dajcie znać, tylko bez spoilerów ;)
Dziękuję, dobranoc ;P
Stri

instagram | twitter | bloglovin'

4 komentarze:

  1. "Pół żartem pół serio" uwielbiam :D I dobrze się dowiedzieć, że jest druga część "Jak wytresować smoka" :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Żadnego z tych filmów nie oglądałam, some like it hot też nie. W tej czynnosci jestem w rankingu między Tobo a Słomko.
    Kusturica <3 Ja sam pitbull terrier, ja sam mala pitbull!
    Tylko nie zaczynaj od Otac na sluzbenom putu, mimo że ciągle czuć że to Kusturica to nie podnosi na duchu jak Czarna Kotka, Biały Kot na przykład. #klasyg

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam straznikow marzen, inna kobiete i jak wytresowac smoka :) transcendencja o dziwo tez mi sie podobala chociaż jest to film specyficzny, na granicy moralnosci (z jednej strony to co zrobiła żona jest niemoralne i na początku mnie zraziło, a z drugiej strony gdybym miała postawić się na jej miejscu sama nie wiem jaka decyzje bym podjęła) dlatego ten film nie każdemu się podoba.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz, wszystkie bardzo mnie cieszą! Jednak te, zawierajace autoreklamę będą usuwane. Jeśli chcesz mnie zaprosić do siebie - poświęć kilkanaście sekund i napisz na strilinga@gmail.com

Pozdrawiam i życzę miłego dnia, wieczoru lub nocy ;)

i hope you will also like

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...