środa, 18 stycznia 2012

biochemia urody. hydrolat oczarowy 100%

Złoto Indian. Genialnie uniwersalny. Gdybym miała mieć jeden kosmetyk do pielęgnacji siebie, to byłby hydrolat oczarowy. Sprawdziłam na własnej skórze, działa. Jak? antybakteryjnie, ściągająco, łagodząco, kojąco, gojąco, przeciwzapalnie oraz zmniejsza zaczerwienienie i podrażnienie związane z ekspozycją na słońce. Można go używać jako toniku, jako rozcieńczacza masek, szamponów, kremów, a także jako kompresu. Jest najlepszy na świecie w swojej dziedzinie. Ślicznie pachnie (w przeciwieństwie do hydrolatu z kwiatu kocanki, którego używam od kilku dni), jest wydajny i niedrogi - 11.9zł za 200ml. Przy następnej okazji, zamówię co najmniej 2 butelki.



INF ze strony Biochemii Urody:

Nazwa wg. INCI: Hamamelis Virginiana (Witch Hazel) Flower/Plant Water

Synonimy: Oczar wirginijski, Witch Hazel, Hamamelis, Orzech czarnoksięski
Funkcja: substancja aktywna, gojąca, antyoksydant
Pochodzenie: materiał roślinny - północna FRANCJA 
Metoda otrzymywania: destylacja z parą wodną kwiatów, liści i kory oczaru wirginijskiego z rodzaju Hamamelis Virginiana L.
Postać: bezbarwny, przezroczysty płyn
Zapach: leśno-ziołowy, świeży
pH: 5.0 - 6.0

Substancje aktywne: taniny tj.garbniki (8-10%), w tym taniny galusowe (7% hamamelitanina, elagotanina), flawonoidy (flawony, flawanony), kwasy fenolowe (galusowy, elagowy i kofeinowy), saponiny, olejek eteryczny do 1% (alfa-terpineol, geraniol, nerol, linalol)
Sugerowane stężenie w kosmetykach: 5 - 100%
Rozpuszczalność: w wodzie, alkoholu, glikolu propylenowym
Dodatkowe składniki: Śladowe ilości konserwantu - Kathon CG: Metylochloroizotiazolinone (and) Metyloizotiazolinone (0.00012%)
Trwałość: podana na opakowaniu;
Warunki przechowywania: W szczelnie zamkniętym opakowaniu, w temperaturze pokojowej nie wyższej niż 25°C lub, jeśli ktoś preferuje, w lodówce; unikać bezpośredniego dostępu wilgoci i nasłonecznionych miejsc.

Właściwości i działanie produktu:
Hydrolat oczarowy o leśno-ziołowym, świeżym zapachu to jeden z hydrolatów o silnych właściwościach antyoksydacyjnych i przeciwzapalnych. Poza tym stosowany na skórę działa ściągająco, antybakteryjnie, łagodząco, promuje gojenie i regenerację podrażnionej skóry, odświeża, zmniejsza zaczerwienienie, wzmacnia i zwęża naczynka, reguluje pracę gruczołów łojowych, zmniejszając produkcję sebum, wspomaga walkę z wolnymi rodnikami i przedwczesnymi oznakami starzenia.
Surowcami o działaniu leczniczym i pielęgnacyjnym, wykorzystywanymi do produkcji hydrolatu są liście, gałązki, kora i kwiaty oczaru. Każda z partii rośliny charakteryzuje się zawartością innych substancji aktywnych. Kwiaty są bogate we flawonoidy, natomiast tylko kora i liście zawierają dużą ilość garbników, w tym najcenniejszą hamamelitaninę, który to związek w dużej części odpowiada za właściwości antyoksydacyjne i przeciwzapalne wody oczarowej.
» Hydrolat oczarowy jest polecany dla cery naczynkowej, zaczerwienionej, podrażnionej, tłustej, trądzikowej, dojrzałej i zniszczonej.
» Sprzedawany w praktycznych, plastikowych butelkach z dozownikiem, ułatwiającym aplikację.

Zastosowanie produktu:
Hydrolat można stosować bezpośrednio na skórę, bez rozcieńczania. Polecane zastosowania:
# Jako codzienny tonik do twarzy, stosowany po umyciu rano lub/i wieczorem (zwilżonym płatkiem kosmetycznym przecierać twarz, włącznie z okolicami oczu oraz szyję i dekolt).
# Jako płyn łagodzący stosowany przed i po goleniu lub depilacji (zapobiega stanom zapalnym).
# Do rozrabiania peelingów lub maseczek w proszku.
# Do stosowania kilkakrotnie w ciągu dnia jako gojący i łagodzący okład w przypadku lekkiego oparzenia lub skaleczenia skóry, podrażnienia posłonecznego, ukąszenia owadów, obtarcia i uszkodzenia skóry.
# Jako płyn łagodzący i ściągający stosowany w postaci kompresu na opuchnięte okolice oczu (nawilżyć hydrolatem 2 płatki kosmetyczne, położyć się i nałożyć na 5-10 minut na zamknięte powieki, kompres można zastosować jednocześnie z dowolną maseczką na twarz).
# Do rozcieńczania szamponów do włosów w stosunku 1:1, aby złagodzić ich działanie i jednocześnie wygładzić włosy i odżywić skórę głowy (do plastikowego kubeczka nalewamy odrobinę szamponu i dolewamy drugie tyle hydrolatu, mieszamy i stosujemy bezpośrednio na włosy).
# Jako tonik do skóry głowy, pomocny zwłaszcza przy łupieżu i podrażnionej, swędzącej skórze głowy (wcierać w skórę głowy po umyciu lub w suche włosy).
# Odrobinę hydrolatu można dodać do kremu do twarzy tuż przed nałożeniem, w przypadku tłustej skóry zmniejsza to możliwość "zatykania" porów, w przypadku gęstych maści i kremów daje lepszy poślizg przy nakładaniu, a jednocześnie dodaje walorów pielęgnacyjnych (nałożyć na zagłębienie dłoni porcję kremu, dodać kilka kropli hydrolatu, zmieszać palcami na jednolitą masę i nakładać opuszkami palców, delikatnie masując i wklepując w skórę).

Jeszcze więcej informacji znajdziecie tutaj.

Inne produkty ze stajni BU:

Żel hialuronowy 1%
Serum-olejek regulujący LEMON EKO

To jest naprawdę dobry produkt. Najlepszy.


13 komentarzy:

  1. Tak się na niego czaję, ale póki mam jeszcze moje płyny micelarne jakos wytrzymam. Potem przepuszczę zmasowany atak na te cuda ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. o tak, zapach kocanki przegrywa w przedbiegach; do kocanki już nie wrócę, bo czuję się jakbym smarowała twarz starym moczem

    ale oczar fajny jest :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakie porównanie xD Padłam ze śmiechu :)))

      Usuń
    2. HYdrolat z kocanki naprawdę śmierdzi moczem :(

      Usuń
  3. Właśnie go kończę, bardzo go lubię. Mi starczył na 3 całe miesiące codziennego stosowania. Jak będę robić zamówienie na BU to na pewno go zamówię,.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubiłam ten hydrolat, używałam go w formie toniku (wieczorem po demakijażu i rano, dla odświeżenia). Kocankę też lubiłam, dla mnie pachniała wędzoną szynką - można się przyzwyczaić ;) zwłaszcza, że działała fajnie. Zupełnie nie wiem, czemu zaprzestałam stosowania hydrolatów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wędzoną szynką...? Hmm... Nie, dla mnie pachnie po prostu tak jakoś... ziołowo-słodko, ale niezbyt przyjemnie.
      Ja docelowo chciałabym mieć hydrolat przynajmniej jeden, tonik nawilżający i płyn micelarny.

      Usuń
  5. Wygląda na prawdę wspaniale:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zgadzam sie. Świetny produkt, moja skóra nie ma wyprysków, nie zapychają się ażtak pory i ogolnie nie jest podrazniona a wrecz przeciwnie złagodzona. Polecam, i juz przymierzam sie do kupna zapasów hydrolatow.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja pokochałam oczar i jak tylko ktoś wyrazi chęć zrobienia zamówienia, ja dorzucę do listy z 2 hydrolaty oczarowe. Uwielbiam.

      Usuń
  7. A ja go jeszcze nie rozgryzłam. Robi mi czasami spore kuku na twarzy, ale to moja upośledzona skóra robi sobie żarty.
    (Zrób nail taaaaaaaaaaaaaaaaag!)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz, wszystkie bardzo mnie cieszą! Jednak te, zawierajace autoreklamę będą usuwane. Jeśli chcesz mnie zaprosić do siebie - poświęć kilkanaście sekund i napisz na strilinga@gmail.com

Pozdrawiam i życzę miłego dnia, wieczoru lub nocy ;)

i hope you will also like

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...