środa, 4 stycznia 2012

biochemia urody. żel hialuronowy 1%.

Zanim kupię coś, co kosztuje wieledziesiąt złotych, spróbuję podziałać żelem hialuronowym. Kosztował 19.80 zł.
Produkt pochodzi z Biochemii Urody, a sposoby jego zastosowania to:
(opis pochodzi ze strony producenta, na której można spędzić wiele godzin chłonąc informacje)


Żel hialuronowy (HMW) można stosować bezpośrednio na skórę, bez rozcieńczania, nadaje się także na okolice oczu. Polecane zastosowania:

# Jako lekki żel nawilżający - stosowany jako samodzielny nawilżacz sprawdza się zwłaszcza w przypadku cery tłustej i skłonnej do wyprysków, gdyż żel jest zupełnie niekomedogenny. W przypadku cery suchej może być traktowany jako dodatkowy preparat nawilżający [patrz - poniższe metody] - (przetrzyj skórę wybranym Hydrolatem i aplikuj na lekko wilgotną skórę twarzy, szyi, dekoltu oraz okolice oczu, delikatnie wklepując).
UWAGA! - Jeśli stosujesz żel hialuronowy samodzielnie, aplikuj zawsze na WILGOTNĄ skórę.

# Jako Dwufazowy nawilżacz w połączeniu z wybranym olejem lub serum-olejkiem. Dwufazowy nawilżacz można według upodobania aplikować w dwojaki sposób:
1 - Nałożyć na łyżeczkę miarową lub zagłębienie dłoni porcję Żelu hialuronowego, dodać kilka kropli olejku, zmieszać palcami na jednolitą masę i nakładać opuszkami palców, delikatnie masując i wklepując w skórę. Stosunek fazy olejowej do żelowej reguluje się w zależności od potrzeb i rodzaju cery. W przypadku cery tłustej dodajemy mniejszą ilość olejku, w przypadku cery suchej większą ilość olejku.
2 - Najpierw zaaplikować kilka kropli olejku, odczekać od kilku do 20 minut i dopiero następnie nałożyć warstwę Żelu hialuronowego, dobrze wmasowując i wklepując w skórę.

# Odrobinę żelu można dodać do kremu do twarzy tuż przed nałożeniem, zwiększa to właściwości nawilżające preparatu, w przypadku tłustej skóry taka metoda zmniejsza możliwość "zatykania" porów, w przypadku gęstych maści i kremów daje lepszy poślizg przy nakładaniu (nałożyć na zagłębienie dłoni porcję kremu, dodać odrobinę żelu, zmieszać palcami na jednolitą masę i nakładać opuszkami palców, delikatnie masując i wklepując w skórę).

# Jako łagodzący i kojący żel, który sprzyja gojeniu i regeneracji skóry stosowany nawet kilkakrotnie w ciągu dnia na podrażnioną skórę np. po peelingach, po kuracji retinoidami, na drobne skaleczenia lub oparzenia, podrażnienia posłoneczne, ukąszenia owadów, obtarcia i uszkodzenia skóry (żel można wymieszać na dłoni przed nałożeniem z Hydrolatem aloesowym , z kwiatu kocanki lub oczarowym, który również działa łagodząco i gojąco).

# Do rozrabiania peelingów lub maseczek w proszku (żelem można zastąpić część lub całość wody/hydrolatu podczas rozrabiania peelingu enzymatycznego lub maseczki).

# Jako preparat napinający skórę, dający chwilowy efekt liftingujący skórę (stosowany samodzielnie, cienką warstwą pod makijaż lub inny preparat pielęgnujący) - [sposób podany przez jedną z klientek].

# Jako żel nawilżający do włosów, zwłaszcza na końcówki włosów (można nakładać kilkakrotnie na suche lub wilgotne włosy, bez spłukiwania).

# Warstwa żelu nałożona PO aplikacji i wchłonięciu serum lub retinoidów działa jako promotor zwiększający przyswajanie składników aktywnych przez skórę.

# W przypadku wrażliwej cery warstwa żelu nałożona PRZED aplikacją serum, retinoidów, preparatów z kwasami AHA, BHA lub innych silnie działających produktów obniży nieco ich siłę działania, a tym samym zmniejszy możliwe podrażnienia. Metoda ta może być stosowana przez osoby niezbyt dobrze tolerujące retinoidy zwłaszcza w początkowej fazie.

# W przypadku problemów z podrażnieniami ze strony produktów z filtrami UV, metoda nakładania warstwy żelu przed aplikacją preparatu z filtrami UV może zredukować podrażnienia.



Napisałam, że 100 ml to bardzo dużo. Tak, to jest sporo. Ale jak zaczniemy stosować go namiętnie wszędzie tam, gdzie potrzebujemy - jego ilość szybko maleje. Nie uważam, żeby to była jakaś tragedia, na buzię potrzeba odrobinę, do maski do włosów czy do twarzy również, ale kropla do kropli i już nie mam 1/5 butelki ;) Nie szczypie, nie podrażnia, na sucho napina - bardzo uniwersalny i przyjemny w stosowaniu.

Używałyście czegoś hialuronowego? To mój pierwszy kosmetyk z "hialuronowy" w nazwie. Jestem bardzo podekscytowana, dla mnie to coś nowego. Nawilżam się.

8 komentarzy:

  1. "Nawilżam się" - podoba mi się to zdanie :D
    Nie, ja jeszcze niczego takiego nie używałam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja lubię takie proste produkty, dlatego strasznie mnie ciągnie na wszystkie mazidła, zsk i takie tam, chociaż robiłam jak dotąd tylko 2 zamówienia z bu. Kiedyś jak ktoś miał kupę kasy to mu robili maści i balsamy i oleje, a teraz wszystko jest obdarte z magii przez te cholerne drogerie sieciowe, które lubię, ale które estetycznie są mi obce. Nie mówię, że to opakowanie jest przepiękne, ale jest proste, smukłe i nie przesadzone. Zresztą BU nie musi się reklamować. Bo do tych kosmetyków nie trzeba nikogo namawiać. Same chcemy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. moje serum na naczynka zawiera żel hialuronowy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O, BU też w modzie.
    Nawilżaj się ładnie, ja trzymam kciuki. :)
    Może następnym razem sama wezmę. Teraz się wahałam i w końcu zrezygnowałam. A potem się dziwiłam, że nie wzięłam. Jakiś powód był, ale sama nie wiem jaki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nic hialuronowego jeszcze nie miałam, ale przydało by mi się coś prasującego na moje zmary ;) Ale tutaj to by musiał inny hialuron podziałać ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie mam jeszcze żelu hialuronowego, ale noszę się z jego zakupem już długi czas. Może w tym roku się uda :D

    OdpowiedzUsuń
  7. ach, a ja olałam hialuronowy, bo strasznie napinał mi twarz. zaraz zużyję go na włosy. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. napina jak się go nakłada samego. jak rozmieszam z kremem to niezbyt napina. tak, na włosy też go używam, ale na twarz też. fajny jest, taki przyjemny i neutralnie wyglądający.

      Usuń

Dziękuję za Twój komentarz, wszystkie bardzo mnie cieszą! Jednak te, zawierajace autoreklamę będą usuwane. Jeśli chcesz mnie zaprosić do siebie - poświęć kilkanaście sekund i napisz na strilinga@gmail.com

Pozdrawiam i życzę miłego dnia, wieczoru lub nocy ;)

i hope you will also like

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...